התמודדות עם רשלנות רפואית בהריון: טיפים ואסטרטגיות לשיפור איכות הטיפול הרפואי

התמודדות עם רשלנות רפואית בהריון: טיפים ואסטרטגיות לשיפור איכות הטיפוח הרפואי

תביעות רשלנות רפואית בהריון הן תביעות נפוצות ביותר כיום והן גם זוכות לסיקור תקשורתי נרחב ביותר. לא מעט מטופלים אשר נפגעו בגין רשלנות רפואית, מבינים כי הם יכולים להגיש תביעה בגין הרשלנות המדוברת ובוחרים רשלנות רפואית עורך דין אשר מסייע להם להגיש את התביעה בצורה נכונה ולקבל את הפיצויים המגיעים להם.

כל טיפול רפואי כרוך בסיכונים כאלה ואחרים ויש נזקים שנגרמים מטיפולים שלא באמת ניתן למנוע ועל כן, ישנם מצבים שבהם אין באמת הצדקה כלשהי להגשת תביעת רשלנות רפואית, גם אם טיפול שקיבל המטופל איננו מוביל לתוצאה הרצויה, אך לא פעם תביעות רשלנות רפואית מוגשות כנגד רופא או גורם רפואי, גם אם אין להן באמת הצדקה ועל כן, חשוב לדעת כיצד להתגונן בצורה הטובה ביותר מפני תביעות כאלה.

כיצד ניתן לשפר את הטיפול הרפואי ולמנוע תביעות רשלנות רפואית?

הנה כמה אסטרטגיות שיאפשרו לכם להגיש טיפול טוב יותר ולמנוע מצבים של הגשת תביעות בגין רשלנות רפואית:

ראשית כל, חשוב לזכור כי אחת מהעילות השכיחות ביותר לתביעה בגין אותה רשלנות היא: מטופל שלא קיבל את ההחלטה הנכונה וזאת מפני שלא קיבל את כל ההסברים המתאימים. על כן, כל אישה בהריון שמגיעה למעקב הריון או ללידה, צריכה לקבל את כל ההסברים הנדרשים אודות מצבה הרפואי, מהלך הלידה, סיבוכים שיכולים להיווצר וכמובן, לתת הסכמה על כל החלטה או טיפול רפואי המוצע לה.

בדיקת האישה בצורה קפדנית

הריון הוא לא תהליך פשוט. על אף שמדובר על הליך טבעי שמתבצע מדי יום ביומו בבתי החולים, הרי שהעדר בדיקה או תשומת לב ראויה למטופלת, עלולים להוביל לסיבוכים שונים. חשוב מאוד לבדוק היטב את הרקע הרפואי של המטופלת, את התיק הרפואי שלה, את המצב שלה, לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות טרם כניסתה לחדר הלידה ולבצע מעקב ראוי בחדר הלידה.

תיעוד

תיעוד מהווה דבר חשוב ביותר בהתמודדות עם תביעות רשלנות רפואית. חשוב מאוד לדאוג לתעד את כל ההליך הרפואי לרבות שלבי האבחון שבוצעו לפני ההליך, מידע אודות סוגי טיפולים שבוצעו ועוד. ככל שיש תיעוד מדויק ומפורט יותר, כך למטופל יהיה קשה יותר לטעון טענות לא נכונות.

אם המטופל הגיש תביעה ובה נטענו טענות לא נכונות בגין הטיפול, הרי שהרופא יוכל להציג את התיעוד שנכתב בזמן אמת.

הקשבה למטופלת

עוד דבר חשוב ביותר הוא להיות אדיב וקשוב לכל מטופלת. מטופלת שמגיעה ללדת, מטבע הדברים מאוד חוששת ויש לה לא מעט שאלות. חשוב להקפיד להיות אדיבים, לענות על כל שאלה בסבלנות ובפירוט ולהעניק למטופלת את ההרגשה שהיא בידיים טובות.

כמובן שחשוב לקחת ברצינות כל תלונה שעולה על הרגשה או כאב שהיא חווה לבדוק את הדברים בצורה רצינית על מנת שלא יקרה מקרה של רשלנות רפואית בהיריון או בלידה בשל חוסר תשומת לב.

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *