מדריך – איך לבחור את הסולם המתאים

איך בוחרים סולם טלסקופי

סולמות משמשים לא רק בעלי מקצוע, אלא גם את המשתמשים הביתיים. באמצעות הסולם, אפשר להגיע בקלות ונוחות לכל מקום שנמצא בגובה. כיום, יש מגוון דגמים של סולמות ואין ספק שהבחירה בדגם המתאים, עשויה להיות לא פשוטה. אז איך בכל זאת אפשר לעשות את הבחירה הנכונה? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה.

סולם טלסקופי יחיד או כפול?

כאשר מדובר על סולם טלסקופי יחיד, מדובר על סולם שניתן להשענה על קיר בלבד וכאשר מדובר על סולם טלסקופי כפול, מדובר על סולם שניתן להשענה על קיר וגם ניתן לפתוח אותו למצב A ולהציב אותו על משטח כלשהו. סולם יחיד וגם סולם כפול מגיעים במבחר של גדלים.

סולם מעץ, מאלומיניום, מתכת או פיברגלס?

סולמות מיוצרים מכל אחד מהחומרים שמוזכרים לעיל. לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות המאפיינים אותו. אחד החסרונות של סולם אלומיניום, הוא שלא ניתן לעבוד איתו באזור בו יש קווי מתח או חוטי חשמל, וזאת משום שיש סכנה להתחשמלות. סולמות שכן ניתן לעבוד איתם הם סולמות  עץ או פיברגלס, שכן הם לא מוליכים חשמל.

לצד החיסרון שהוזכר קודם לכן, יש לסולם מאלומיניום כמה יתרונות בולטים ומשמעותיים על פני הסולמות האחרים, שכן המשקל שלו נמוך ועל כן ניתן לשנע אותו ממקום למקום, הוא לא דורש תחזוקה, אפשר לעבוד איתו בכל תנאי מזג האוויר, הוא מתקפל לגודל קומפקטי ואינו תופס מקום.

איך בוחרים סולם?

אם החלטתם להתחדש בסולם חדש, הגדירו את המטרה או המטרות שלשמן אתם צריכים אותו.  חשבו האם תצטרכו סולם על מנת לגזום את ענפי העץ שיש לכם בגינה, האם תצטרכו אותו כדי להגיע לארונות ומדפים בגובה או שאולי אתם בכלל צריכים אותו על מנת שתהיה לכם גישה נוחה ובטוחה לגלריה או לעליית הגג.

לאחר שסיימתם להגדיר את המטרות שלכם, תוכלו לאתר את הדגמים המתאימים. תגלשו לאתרים המתמחים במכירת כלי עבודה וכמו כן תגיעו פיזית גם לחנויות המוכרות כלי עבודה ולרשתות “עשה זאת בעצמך”. מומלץ גם לבקש המלצות גם מחברים ומבני משפחה.

בחרו סולמות של חברות אמינות וידועות וכמו כן תנו דגש על חומרי הגלם שמהם מיוצרים הסולמות. במידה ואתם מרגישים מבולבלים, נסו להיעזר באיש מקצוע שיש לו ידע וניסיון והוא יוכל לתת לכם המלצות על דגמים רלוונטיים.

לאחר שיש לכם כמה דגמים מומלצים, תוכלו להתחיל לבצע השוואת מחירים. בקשו הצעות מחיר מכמה משווקים ובחרו את ההצעה האטרקטיבית ביותר.

בטיחות בעבודה עם סולמות

לצערנו, אנו שומעים לא מעט על תאונות עבודה שנגרמו כתוצאה משימוש לא נכון בסולמות.

על מנת שתוכלו לעבוד בצורה בטיחותית ולהימנע מתאונות כאלה, נמליץ לכם ליישם את הטיפים הבאים:

-במידה וגיליתם פגם בסולם, אל תשתמשו בו ואמרו גם לאחרים לא להשתמש בו.

-הימנעו מהנחה של תמיכות או הגבהות מתחת לסולם.

-כאשר אתם מטפסים על הסולם, עשו זאת עם ציוד בטיחות מתאים כמו קסדה ונעליים שאינן מחליקות.

-כאשר אתם מטפסים על הסולם, אחזו בו היטב בשתי הידיים.

-הימנעו מהוצאה של הגוף מחוץ למסגרת של הסולם.

-טפסו על הסולם כאשר הפנים שלכם מופנות כלפיו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *