רשלנות רפואית בלידה- עד מתי אפשר לתבוע?

greyscale photo of medical operation

רשלנות רפואית בלידה עלולה להסב נזקים לתינוק או ליולדת. על אף שהחוק איננו קובע בצורה מוגדרת ומפורשת מהי רשלנות רפואית בלידה, הרי שהוא קובע באופן כללי כי אי נקיטה של רמת מיומנות סבירה או רמת זהירות סבירה במשלח יד כלשהו, לרבות מקצוע הרפואה, מהווה רשלנות.

כלומר, הרופאים והצוות הרפואי המלווים אישה במהלך לידה חייבים להיות זהירים בתהליך הלידה הן על האישה והן על העובר. עליהם לעקוב אחר תהליך הלידה ולבצע פעולות הנדרשות במקרים המוגדרים כמקרי חירום, עליהם ליידע את האישה על כל פרוצדורה רפואית שהם מבצעים או עתידים לבצע, עליהם לקבל הסכמה מהאישה על ביצוע פרוצדורות רפואיות ועליהם לעשות את כל מה שניתן על מנת שהאישה והעובר יעברו את הלידה בשלום וללא נזקים.

במקרה שבו הצוות הרפואי איננו נהג בצורה סבירה ובגין זאת נגרם נזק לעובר או ליולדת, ניתן לתבוע את הרופא, הצוות הרפואי או המוסד הרפואי בגין רשלנות רפואית בלידה.

מקרים של רשלנות רפואית בלידה

מקרים שבהם הצוות הרפואי איננו שם לב לתלונות של היולדת או לסימנים שונים אשר מופיעים אצלה או אצל העובר שיכולים להעיד על בעיה כלשהי. בין הסימנים הללו ניתן למצוא: דימום, מים מקונאלים, ירידה בדופק העובר ועוד. כל אלה עלולים לגרום לכך שהלידה תסתיים בנזק מוחי לתינוק ותותיר אותו עם שיתוק מוחין. במקרים חריגים זה גם יכול להוביל למוות של התינוק.

מקרה נוסף הוא בחירה בטכניקת לידה שגויה אשר הסבה נזק או לעובר או ליולדת, כך לדוגמא: ביצוע לידה וגינלית על אף שהיה עדיף לבצע לידה קיסרית בהתאם לנתונים שונים ועוד.

מקרים נוספים שניתן להגדיר כרשלנות רפואית בלידה הם: טכניקה של הפלה שגויה אשר פוגעת ברחם האישה או בפוריות שלה ואף עלולה להוביל למוות במקרה קיצון וכן, השארת שאריות שלייה ברחם או תוכן הריון במקרה של הפלה, אשר עלולים לפגוע באישה או בפוריות שלה.

עד מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בלידה?

ראשית כל, חשוב לדעת כי גובה הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בלידה יהיה בהתאם לנזק אשר נגרם ליולדת או לתינוק. לא פעם גובה הפיצויים בתביעות מעין אלה יהיה משמעותית גבוה יותר מכל תביעת רשלנות רפואית אחרת שכן, הנזקים שיכולים להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בהריון עלולים להיות בעלי השלכות מרחיקות לכת.

חשוב לדעת כי על נזקים אשר נגרמו ליילוד, ניתן לתבוע עד 7 שנים מהשנה שבה הילד מגיע לגיל 18. מכיוון שהילד יכול לקבל החלטות ולתבוע בעצמו רק בגיל 18, הרי שכאשר הוא מגיע לגיל זה הוא יכול להחליט שהוא תובע על הולדה בעוולה וזאת אם נגרם לו נזק מהותי בלידה שבגינו חייו נפגעו בצורה ניכרת. על כן, מגיל 18 יהיה לו או להוריו 7 שנים לתבוע בגין רשלנות רפואית. על נזק שנגרם ליולדת, ניתן לתבוע עד 7 שנים מיום הלידה.

חשוב מאוד לבחור בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בהגשת תביעות רשלנות רפואית בהריון וזאת בכדי להפיק את המקסימום מהתביעה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *