אדריכל פנים או מעצב פנים: מה ההבדל ומתי נזדקק לכל אחד מהם

white sofa chair near fireplace

שלב התכנון של שיפוץ מהווה שלב חשוב ומשמעותי ביותר בתהליך. מדובר על שלב שהופך את כל הרעיונות, האילוצים והחלומות שלכם לשרטוטים מדויקים על נייר. לקראת שלב התכנון בהליך שיפוצים בוודאי תרצו לבחור בבעל מקצוע מתאים לצורך תכנון וליווי השיפוץ. איש מקצוע אשר ידע כיצד לתרגם את הרצונות שלנו לתוכניות ולרשימות מדויקות של חומרים. שלב חיפוש אחר בעל מקצוע יכול להיות שלב מבלבל. זהו שלב שבו לא מעט מהלקוחות מנסים להבין האם כדאי לבחור אדריכל לצורך ביצוע התכנון השיפוץ או שמא בכלל כדאי לבחור במעצב פנים. חשוב מאוד לדעת כי תכנון וליווי מקצועי של שיפוץ כללי בבית יכולים להתבצע גם על ידי האדריכל וגם על ידי מעצבי פנים, יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין מהם ההבדלים בניהם ומתי יהיה צורך בכל אחד מהם. מה ההבדל בין אדריכל פנים למעצב פנים

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

אדריכלים מוסמכים לתכנון בתים ומחויבים לחמש שנים של לימודים במוסד מוכר בישראל. לאחר הלימודים הם מחויבים בתקופת התמחות כאשר בסיום שלה עליהם לעבור מבחן הסמכה ורק אז יוכלו להירשם כאדריכלים מוסמכים. תעודת אדריכל מאפשרת לתכנן בתים פרטיים ולאחר ההסכמה הם מקבלים סמכויות תכנון בלתי מוגבלות. מעצבי פנים עוברים סוגי הכשרות שונות. ישנם מעצבי פנים שיש להם תואר אקדמאי אשר דורש לא מעט שנות לימודים כאשר בסיומם הם רשאים לעצב חללי פנים בלבד ויש גם מעצבי פנים שיש להם תעודה אשר למדו בקורסים מקצועיים שונים אשר נמשכים תקופה קצרה יחסית.

איזה אנשי מקצוע רלוונטיים לנו?

גם אדריכל וגם מעצב פנים יכולים ללוות הליך שיפוץ. יחד עם זאת, כאשר מדובר על תהליך שיפוץ שכולל גם הרחבה של בית קיים, הוספת חדר וביצוע שינויים מהותיים בחלל, הרי שיהיה צורך לבחור בשירותיו של אדריכל. חשוב מאוד כמובן לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר. אם אתם זקוקים לאדריכל יש לבחור אדריכל מקצועי ואם מדובר על מעצב פנים חשוב ביותר לבחור מעצבת פנים מומלצת אם מדובר על עיצוב דירת קבלן או דירה יד שניה אשר איננה דורשת שינויים מבניים כאלה ואחרים, ניתן ללא ספק לבחור במעצבי פנים מקצועיים ומנוסים בתחום.

כיצד תבחרו מעצבת פנים?

אם אתם זקוקים לשירותיה של מעצבת פנים עבור עיצוב סלון מטבח ופינת אוכל בחלל אחד בדירת קבלן או עבור עיצוב הבית כולו באופן כליל, כדאי מאוד שתבחרו אותה בצורה הטובה ביותר. עליכם לשים דגש על המקצועיות של המעצבת. כדאי מאוד לבחון את תיק העבודות שלה ולבדוק האם אתם מתחברים לאופן שבו היא מעצבת והאם היא מוכשרת וייחודית מבחינת העיצובים שלה. כמובן שכדאי להיפגש עם המעצבת ולהבין האם יש אינטרקציה בינכם והאם אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *