הייחוד של הליך גישור בתחום המשפחה

man and woman holding hands together with boy and girl looking at green trees during day

גישור מהווה את הדרך הטובה ביותר ליצור הסכמות בין צדדים חלוקים ואופן ייחודי ליישוב סכסוכים בנושאים שנויים במחלוקת. הגישור לרוב מחליף התדיינות בבית המשפט. בתחום דיני המשפחה הגישור מסדיר מחלוקות סביב הליכי גירושין. אם אתם תוהים מדוע כדאי לכם לבחור דווקא בהליך גישור, מה צריך לדעת על ההליך וכן כיצד הוא עובד, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מהו גישור?

גישור מהווה את הדרך הטובה והיעילה ביותר לצורך יישוב סכסוכים. במהלך הגישור הצדדים נעזרים מרצונם החופשי בגורם ניטרלי אשר מגשר ביניהם ומאפשר להם להגיע יחד לפתרון יצירתי אשר מוסכם על שניהם. לאורך כל הדרך הצדדים שומרים על העצמאות שלהם בתהליכי קבלת החלטות וחופשיים להביע את עצמם ואת דעתם תוך הבנת הזכויות שלהם. תהליך הגישור יוצר ומאפשר תקשורת פתוחה בין צדדים המצויים בסכסוך. באמצעות המגשר ניתן להגיש להסכמות, להעלות אותן על הכתב ולנסח הסכם משפטי. את ההסכם המדובר יש לאשר בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני לחילופין. גישור גירושים מהווה את הדרך הטובה ביותר להתגרש בלי שיהיו יותר מדי סכסוכים קשים.

למה כדאי לפנות להליך גישור?

בדיני משפחה, סכסוכים הנוגעים לפירוק התא המשפחתי כגון: גירושין אשר מלווים בהתדיינות ממושכת בבתי המשפט אשר כוללת עלויות כבדות וכן מלוות במטען רגשי שלילי אשר מכביד על ההליך. הליך גישור מהווה דרך חלופית לפתרון סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט. הסיבה לפנות להליך המדובר היא בשל היכולת לייצר דיאלוג בנושאים טעונים ושנויים במחלוקת וכן להגיע לפתרונות המקובלים על שני הצדדים. ההכרעות הללו מתקבלות בהסכמה המלאה של שני הצדדים והן היו יכולות להתקבל על ידי בית המשפט שהוא גוף חיצוני לצדדים, אשר לרוב יכריע לטובת צד אחד.

מה הייחודיות של הליך גישור בתחום המשפחה?

על אף שגישור נפוץ ביותר במגוון תחומים שונים לרבות סכסוכים אזרחיים, סכסוכים עסקיים, סכסוכי עבודה ועוד, הרי שלגישור בדיני משפחה יש תפקיד מיוחד שכן, מלבד ענייני המחלוקות הנוגעים בתחומים הכלכליים והרכושניים, סכסוך משפחתי טומן בתוכו רגשות וכן אמוציות עזות ועל כן הוא מורכב ביותר. גישור בין בני זוג לרוב יתמקד בהתאם לרצון של בני הזוג לשקם את הנישואין שלהם ולהגיע להסכמות על המשך הדרך המשותפת או בגירושין שם יבקש לפרק את הנישואין ולהחליט על ההליך מחוץ לכותלי בית המשפט, אשר לא תמיד עושה צדק עם שני הצדדים.

היתרונות של הליך גישור

ראשית כל, חשוב לדעת כי הליך גישור הוא הליך פשוט יותר מההליך המשפטי הכולל דיונים ונהלים רבים אשר עשויים להיות מורכבים לבני הזוג. תחומים מסוימים כגון הבנת רצון הצדדים מוצלחים יותר בהליך גישור שכן הוא מותאם אישית למידות שלהם. בנוסף לכך הליך גישור הוא קצר הרבה יותר מההליך המשפטי שבדרך כלל נמשך על פני תקופה ארוכה בעלת הפרשי זמן משמעותיים בין הדיונים. בהליך גישור הצדדים פועלים מול המגשר אשר מתאים את לוח הזמנים בהתאם לרצונם וכך מקצר באופן משמעותי את ההליך. מעבר לכך לגישור יש יתרון כלכלי שהוא חסכוני יחסית. אמנם, ההליך נושא עלויות אך במבט כולל הוצאות הגישור נמוכות בהרבה יותר מההוצאות בהליך משפטי.

עבור גישור משפחתי חשוב ביותר לבחור באיש המקצוע הטוב ביותר בתחום וזאת בכדי שהתהליך יממש את הייעוד והמטרות שלו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *