מעצבת פנים ואדריכל, מה ההבדל ביניהם ומתי כדאי להעזר בכל אחד מהם?


אם רכשתם דירה חדשה או בית ישן אשר זקוקים לשיפוץ או אם רכשתם דירה מקבלן או רכשתם שטח שאתם בונים עליו את ביתכם, אתם בוודאי תוהים האם עליכם לשכור מעצבת פנים מקצועית או שמא אדריכל עבור הליך העיצוב. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות ההבדלים שבין מעצבי פנים לאדריכלים וכן מתי כדאי לפנות לכל אחד מהם.

מעצבת פנים- במי מדובר?

כאשר מדובר על מעצבת פנים מדובר למעשה לרוב על אשת מקצוע אשר יש לה תואר ראשון בעיצוב פנים או לימודי תעודה בתחום זה. מעצבת פנים טובה היא שילוב בין ידע, ניסיון, יחסי אנוש, כישרון אסתטי ועוד. עיצוב פנים בהשוואה לאדריכלות הוא תחום שיורד לפרטים שונים בהקשר של פנים הבית. מעצבת פנים מבררת עם הלקוחות את אורח החיים שלהם, את ההרגלים שלהם, את הצרכים שלהם ואת ההעדפות שלהם ובהתאם לכך היא מתאימה את התכנון של הבית.

המעצבת יודעת כיצד לתכנן שיפוצים. מדובר על המומחיות שלה, מרמת ההריסה והבנייה, דרך שינוי חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר, ריצוף, ריהוט, תאורה ואבזור של הבית או הדירה. היא יודעת להעריך עלויות של שיפוצים וכן היא תוכל להגיד כמה זמן ימשך התהליך והאם אפשר להמשיך לגור בבית. מעצבת פנים תבדוק מה הסגנון שאתם אוהבים, היא תדבר אתכם על חומרים וגוונים על פרקטיות של שימוש ועל תחזוקה וניקיון.

אדריכל- במי מדובר?

אדריכל הוא בוגר תואר אקדמאי באדריכלות. הוא הוסמך לתכנן בית מ0, כלומר, ליצור מבנה עבור מגרש ספציפי, להגיש תוכניות להיתר בניה לעירייה, לדאוג שתקבלו היתר שכזה, הוא מתכנן את השלד ודואג לקבל אישור ממהנדס וכן תכנית קונסטרוקציה. מעבר לכך הוא אחראי על החלק החיצוני של המבנה, האופן שבו הוא נראה מבחוץ. לכן, אם אתם מתכננים לבנות בית חדש, אדריכל הוא איש המקצוע עבורכם. חשוב לדעת שכחלק מההכשרה שלו הוא נוגע בתחום עיצוב פנים, אך לא כל האדריכלים עוסקים בתחום זה.

הנדסי אדריכלות להבדיל מאדריכלים אינם בוגרי תואר אקדמאי אלא לומדים את התחום שנתיים כאשר חלקם עושים בפועל בעבודה דומה לזו של אדריכלים והם מוסמכים לתכנן מבנים עד 4 קומות בלבד.

מתי פונים לאדריכל ומתי למעצבת פנים?

אם אתם זקוקים לשירות עיצוב דירת קבלן לרוב אדריכלים אינם עוסקים בתחום העיצוב המדובר בלבד אלא רק מעצבות פנים. אם מדובר על הליך שיפוץ אשר כולל הריסה ובנייה של חללים שונים בבית, תוספות שונות למבנה ועוד יהיה צורך בשירותיו של אדריכל. אם מדובר על עיצובים שאינם דורשים הריסה ובנייה או תוספת כלשהי למבנה, הרי שניתן להיעזר בשירותיה של מעצבת פנים. כמו כן, אם רכשתם שטח ואתם רוצים לבנות עליו את הבית שלכם, אתם יכולים להיעזר גם באדריכל הנדרש להליך וגם במעצבת פנים במידה והוא לא עוסק בתחום של עיצוב פנים.

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *