רשלנות רפואית בלידה שהובילה למוות- מי יכול לתבוע וכיצד?

a man holding a baby in his arms

 

רשלנות רפואית בלידה עלולה לגרום להשלכות חמורות ביותר באם או ביילוד. בעוד שישנם מקרים שההשלכות יבואו לידי ביטוי בנזק גופני, ישנם מקרים שהם יבואו לידי ביטוי במוות של האם או התינוק. מדובר על מצב חמור ביותר.

רשלנות רפואית בלידה אשר גרמה למוות של האם או התינוק, היא עילה רצינית לתביעה בגין רשלנות רפואית לצורך קבלת פיצויים. כמובן שחשוב להבין כיצד תובעים במקרה הזה על מנת להפיק את המקסימום מתביעה זאת. עורך דין העוסק בתחום רשלנות רפואית בהריון, בעל ניסיון בתחום וידע רחב היקף, הוא הכתובת לפנות אליה במקרה המדובר.

מהם הגורמים לרשלנות רפואית שעלולה לגרום למוות של התינוק?

ישנם גורמים שונים לתמותה של יולדות ותינוקות במהלך לידה. בין המחדלים הרפואיים שיכולים לגרום למצב המדובר ניתן למצוא:

מעקב לא תקין אחר מצב העובר, כלומר, כאשר הרופאים אינם מנטרים את מצבו של העובר במהלך הלידה בצורה תקינה ועל כן, מפספסים סימנים שונים אשר יכולים להעיד על מצוקה עוברית הדורשת התערבות מיידית. מדובר על מקרה שיכול להוביל למותו של התינוק.

מצב נוסף הוא מקרים שבהם לא מזהים בזמן זיהומים שונים שיכולים לפגוע באישה או בתינוק או שלא מטפלים בהם בצורה נכונה. מצב שכזה עלול לגרום לאלח דם בצורה מהירה ולהעמיד את התינוק והאישה בסכנת חיים.

עוד מקרה הוא שגיאות המתבצעות במהלך הלידה לרבות: שימוש לא תקין במכשירים המשמשים לזירוז הלידה, כך לדוגמא: שימוש לא נכון במלקחיים שגרם לדימום מוחי לתינוק, עיכוב בניתוח קיסרי הנדרש בדחיפות ועוד. כל אלה כאמור יכולים לגרום למוות.

מה עושים במקרה של רשלנות רפואית בלידה שגרמה למוות?

כאשר רשלנות רפואית בלידה גורמת למוות של יילוד או יולדת, הרי שבני המשפחה יכולים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. כמובן שיש לבחור בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה, בעל יכולת לבחון את המקרה בצורה נכונה ולהגיש תביעה איכותית שתשיג עבור בני המשפחה את מקסימום הפיצויים המגיעים להם בגין אותו המקרה.

ניתן להגיש את התביעה כנגד הגורמים הרפואיים אשר אחראיים לאותו מחדל רפואי שבגינו האם או התינוק נפטרו או נגד המוסד הרפואי אשר בו התבצע המחדל. מטרת התביעה היא לפצות את בני המשפחה על ההפסדים השונים שנגרמו לה לרבות: הוצאות רפואיות וכמובן על הטראומה הנפשית שנגרמה להם.

חשוב לדעת כי ישנם מקרים שבהם גם ניתן לפתוח בהליכים פליליים כנגד המוסד הרפואי שבו האישה ילדה או הגורם הרפואי שהיה מעורב במחדל במהלך לידתה, אשר הוביל למותה או למות היילוד.

מדוע חשוב לבחור עורך דין רשלנות רפואית מנוסה בתחום?

הגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון שהובילה למוות בלידה איננה דבר פשוט לא מבחינת הדרישות והבירוקרטיה ולא מבחינה נפשית. על כן, יש לבחור עורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון רחב היקף בתחום, וותק והמלצות, אשר יסייע לכם לנהל את התביעה בצורה נכונה, יתמוך בכם, יבין את מצבכם ויעשה את המקסימום בכדי שתקבלו את הפיצוי שמגיע לכם בגין אותו אובדן קשה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *