איזה עורך דין יכול לעזור לכם בהגשת תביעות רשלנות רפואית?

person sitting while using laptop computer and green stethoscope near

רשלנות היא מצב שבו אדם כלשהו מתרשל במעשה או בתפקיד או שהוא מבצע ובגין זאת הוא פוגע באדם אחר או ברכוש. רשלנות רפואית היא מצב שבו רופא, בית חולים או כל איש מקצוע מתחום הרפואה או גורם רפואי כלשהו, איננו מבצע את תפקידו כהלכה או מתרשל בתפקידו ובגין זאת, נגרם נזק למטופל.

חשוב להבין כי רשלנות רפואית איננה מצב שבו נבחרה דרך טיפול סבירה על פני דרך טיפול סבירה אחרת, אלא על מצב שבו הטיפול שיתבצע כלל איננו סביר ביחס למקרה העומד על הפרק. כמו כן, רשלנות רפואית לא נוגעת רק לטיפולים, בדיקות או פעולות רפואיות שבוצעו ברשלנות ובגין זאת הוסב נזק למטופל, אלא גם במקרים שבהם המטופל לא קיבל כלל טיפול על אף שנבדק על ידי גורם רפואי שהיה צריך לתת לו טיפול ושגה בהחלטתו שלא לתת את הטיפול.

מה התפקיד של עורך דין רשלנות רפואית?

בכל מקרה שבו ישנה עילה לתביעת רשלנות רפואית, חשוב מאוד לבחור עורך דין רשלנות רפואית אשר יבחן את המקרה, יבין האם יש עילה לתביעה ואם אכן יש עילה, ינהל את התביעה ויעניק ייצוג למטופל.

למעשה, התפקיד של עורך דין רשלנות רפואית היא קודם כל להעניק לאדם אשר בוחר בשירותיו את כל המידע הרלוונטי עבורו מבחינה משפטית. מעבר לכך, הוא כמובן אמור גם לייצג אותו בבית המשפט במהלך משפט, במידה ויתקיים. אם חברת הביטוח המבטחת את הרופא את בית החולים רוצה להגיע להסדר כספי כלשהו ללא משפט עם התובע, עורך הדין הוא זה שינהל את המשא ומתן.

כמובן שעורך דין רשלנות רפואית יכול לייצג גם את הנתבע. כלומר, אם איש רפואה כלשהו או מוסד רפואי נתבעים בגין רשלנות רפואית, הרי שהם יכולים לבחור בעורך דין רשלנות רפואית שיעניק להם ייצוג הולם בתהליך המשפטי.

מתי יש צורך לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?

אם אתם או בני משפחה קרובים נפגעתם באופן גופני כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב מאוד שתפנו באופן מידי לעורך דין רשלנות רפואית. מדובר על עורך דין אשר עוסק בתחום הנזיקין ומתמחה באופן ספציפי ברשלנות רפואית. עורך הדין המדובר יבחן את המקרה העומד על הפרק בהתאם לכל פרטיו ויבין האם אכן ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית והאם יש סיכוי לתביעה.

בכדי לתבוע בגין רשלנות רפואית יש צורך להוכיח כי הגורם הרפואי שגרם לאותה רשלנות לא נהג בצורה סבירה, כפי שהיה נוהג גורם רפואי אחר באותה הסיטואציה וכן, שאותה התנהלות גרמה נזק גופני למטופל. יש להוכיח כי יש קשר סיבתי בין ההתנהלות הרשלנית לבין הנזק הקיים.

כיצד תבחרו עורך דין רשלנות רפואית?

כיום ניתן למצוא לא מעט עורכי דין המציעים את שירותים בתחום רשלנות רפואית ועל כן, חשוב ביותר לבחור עורך דין רשלנות רפואית בצורה הטובה ביותר. המטרה היא לבחור בעורך דין אשר עסק לא מעט בתביעות מהסוג המדובר, ייצג בהצלחה לקוחות רבים והשיג עבורם את המקסימום.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *