רשלנות רפואית שגרמה לשיתוק מוחין- מה חשוב לדעת?

a woman in a white shirt holding a stethoscope

לידה לכל הדעות מהווה מאורע מרגש ביותר. כל משפחה מתכוננת היטב לקראת בואו של תינוק חדש לחיקה. על אף שניתן להגדיר לידות כאירוע יומיומי, חשוב מאוד להבין כי מדובר על אירוע רופאי מורכב ולא פשוט, אשר יכול להסתבך.

בעוד שישנם לא מעט מקרים שבהם הלידה מתנהלת בצורה תקינה וההיריון נגמר בלידתו של תינוק בריא, הרי שישנם מקרים שבהם הלידה לא מתנהלת כשורה והדבר עלול לגרום לנזקים חמורים ביותר לתינוק. אחד המקרים המוכרים של לידות שהסתבכו הוא: תינוק אשר נולד עם שיתוק מוחין כתוצאה ממחסור בחמצן בתהליך הלידה.

מקרה של לידה שבה נולד תינוק עם שיתוק מוחין בגין רשלנות רפואית, הוא מקרה שבו ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית שיתוק מוחין את הצוות הרפואי או הרופא שהיה מעורב בלידה או את בית החולים.

מהו שיתוק מוחין?

שיתוק מוחין הוא הפרעה נוירולוגית אשר מגבילה את השליטה של הילד על השרירים שבגופו. ניתן למצוא 3 סוגים של שיתוק מוחין:

סוג אחד הוא שיתוק ספסטי אשר יבוא לידי ביטוי בטונוס של שרירים חזק שגורם להידוק של השרירים.

סוג שני הוא אתטואידי אשר יבוא לידי ביטוי בהתקשחות של השרירים הן בביצוע תנועות רצוניות והן בזמן תנועה.

סוג שלישי הוא שיתוק מוחין  אטקסי אשר יוצר תחושה של חוסר איזון לסובל ממנה, דבר אשר יבוא לידי ביטוי בהליכה לא מספיק יציבה וכן תנועה לא זורמת.

פעוט או ילד אשר סובל משיתוק מוחין יתמודד עם מגוון רחב של תופעות לרבות: שרירים חלשים, תנועה מגושמת, מנחי גוף לא תקינים, נוקשות בתנועה ולא פעם הוא גם יתמודד עם לקויות למידה שונות, הפרעת קשב וריכוז, בעיות אכילה, בעיות דיבור ולעיתים גם התקפי אפילפסיה.

שיתוק מוחין יכול להיות קל מאוד והדבר יבוא לידי ביטוי רק בבעיות התנהגותיות קלות ועד מצב של נכות גמורה.

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין- מה חשוב לדעת?

שיתוק מוחין יכול להיגרם כאשר המוח של העובר עובר פגיעה כלשהי. הפגיעה יכולה להיות חמצונית, מכאנית, מטאבולית ועוד. מקרים שיכולים לגרום לשיתוק מוחין במהלך ההיריון הם: התפתחות לא תקינה של מוח העובר במהלך ההיריון, חשיפה של האם לווירוסים שונים, זיהום ברחם וכן גורמים גנטיים.

בלידה עצמה, במקרה שבו העובר לא מקבל מספיק חמצן לאורך פרק זמן ארוך בלידה וזאת בשל: חבל טבור שנכרך סביב הצוואר שלו, צניחה של חבל הטבור ועוד, הרי שהוא יכול לסבול משיתוק מוחין.

רשלנות רפואית שעלולה להוביל לשיתוק מוחין יכולה לנגוע לכמה תחומים: אם לא גילו זיהום ברחם של האם במהלך ההריון, אם לא גילו בבדיקות שינויים מבניים במוח היכולים להעיד על שיתוק מוחין, אם במהלך הלידה לא שמו לב לסימנים המעידים על מצוקה עוברית ובהתאם לכך, לא בוצעו פעולות ליילוד מהיר של העובר ובהתאם לכך, לא הגיע למוח שלו חמצן פרק זמן אשר גרם לשיתוק מוחין.

במקרה של רשלנות רפואית בהריון או בלידה אשר הובילה לשיתוק מוחין של העובר, חשוב מאוד לבחור בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יסייע לכם להגיש תביעה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *