איך לבחור מזגן? המדריך המלא והיחיד שתצטרכו

איך לבחור מזגן

לא מעט אנשים תוהים כיצד לבחור מערכת מיזוג אוויר לביתם. כיום מוצעות לא מעט מערכות מיזוג אוויר לרבות מערכות מזגן מיני מרכזי, מזגנים מרכזיים ועוד. אם אתם תוהים כיצד לבחור את מערכת המיזוג הטובה ביותר עבור ביתכם, עליכם לשאול את עצמכם כמה שאלות חשובות טרם אתם מקבלים את ההחלטה וכן כדאי מאוד להתייעץ עם המומחים בתחום זה.

איזה חדרים דורשים מיזוג אוויר?

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם טרם אתם בוחרים מזגן לביתכם היא: איזה חדרים דורשים מיזוג אוויר וכן האם הבית או הדירה כוללים אזורים כמו מרפסות שירות סגורות, עליות גג, מחסנים, חדרי ארונות וכן אזורים אחרים שאינם דורשים מיזוג אוויר. אם אכן יש לכם חללים כאלה בבית, קחו זאת בחשבון בתכנון הכללי. מלבד התאמת מזגן לפי גודל החדר, כל אזור כזה שאיננו דורש מיזוג משמעותו פחות יחידות מיזוג או תעלות מזגן מרכזי ובהתאם לכך חיסכון בכסף וזמן.

פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון

פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון טרם בוחרים במזגן לבית הם: מהם הרגלי השימוש במזגן בכל חדר, האם בחדרי השינה המזגנים פועלים רק בשעות הערב, האם בסלון ובחלל המרכזי אתם משתמשים ביותר שעות במזגן ועוד. חשוב שתבדקו מהם ההרגלים של בני המשפחה מבחינת מיזוג בכל חדר בבית. כמו כן, חשוב מאוד שתבדקו אם בחדרים יש מקום למזגן, אם יש מקום לתעלות מיזוג, האם יש אפשרות חיבור לחשמל וכן חשוב מאוד לשים לב במיוחד האם יש מקום ליחידות החיצוניות של המזגן. יחידות חיצוניות יכולות להיות לא אסתטיות ולהוות מטרד עבור השכנים וזאת בשל האוויר החם היוצא מהן וכן בשל הרעש. בנוסף לכך עליכם לברר עם קבלן השיפוצים שלכם האם יש צורך בהנמכת תקרות, חציבת תעלות, שקעי חשמל חדשים או מערכת חשמל חדש עבור מערכת המיזוג שאתם בוחרים. ישנם עוד פרמטרים שיש לקחת בחשבון לרבות המיקום בארץ ועוד.

סוגי מזגנים

ניתן למצוא כיום סוגים שונים של מזגנים לרבות מזגן מיני מרכזי המשמש כמערכת יחידה למיזוג הכולל של כל חדרי הבית. תעלות המזגן יוסתרו לרוב באמצעות הנמכת תקרות בגבס. המזגן מחולק לשתי יחידות כאשר המעבה מצוי בחוץ והיחידה הפנימית מותקנת במקום מוגדר מראש מעל הנמכת תקרה. ניצן למצוא מערכות מיני מרכזיות שונות ויש לבחור אותו בצורה מדויקת, ניתן לבחור מזגן עילי שהוא מזגן מפוצל, מזגן תחתון אשר מותקן בחלק התחתון של הקיר עם מדחס המהווה יחידה חיצונית מחוץ לקיר וכן מזגן אינוורטר שהוא מזגן בטכנולוגיה ייחודית המורידה את צריכת החשמל בהתאם לנתוני האקלים. המערכת מבצעת התאמה של צריכת החשמל על פי הצורך בהתאם לצורך באופן אוטומטי וכן מערכת מיזוג VRF- מדובר על מערכת שאיננה מצויה בשימוש נרחב בישראל. המערכת דומה לשיטת המזגן המרכזי אך היא פועלת באמצעות מדחסים אשר מווסתים את הפעילות בהתאם לרמת השימוש במזגן הבית. היתרון הוא החיסכון בחשמל אך המחיר של המערכת המדוברת יקר יותר ממערכות אחרות.

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *